Omlet z plastrami brokułowymi, papryką, pieczarkami i szpinakiem

 W kategorii na doskonałą kolację, na sycące śniadanie, z plasterkami wegetariańskimi

Omlet pełen warzyw to pomysł na smaczne i pożywne śniadanie do zrobienia w mniej niż 20 minut. Można go zapakować do lunchboxu i po podgrzaniu zjeść ze smakiem w pracy.

 

Składniki:

– 1 mała cebula

– Pół opakowania Plastrów brokułowych VeggieDay

– 1/4 czerwonej papryki

– 1/4 żółtej papryki

– 100 g pieczarek

– Mała garść miniaturowego szpinaku

– 3 jajka

– 1/3 łyżeczki suszonego oregano

– Sól i pieprz do smaku

– Olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Cebulę drobno kroimy. Plastry wegetariańskie kroimy w kostkę, papryki w podłużne paski, pieczarki w plasterki. Jajka roztrzepujemy z oregano, solą i pieprzem.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Na żeliwnej patelni o średnicy 20 cm rozgrzewamy olej. Wrzucamy cebulę, plastry, paprykę i pieczarki. Smażymy przez 5 minut. Dodajemy szpinak, krótko przesmażamy. Wlewamy jajka. Smażymy na małym ogniu przez 3-4 minuty, a następnie przekładamy patelnię do piekarnika. Pieczemy przez kilka minut, aż omlet się zetnie. Patelnię ostrożnie wyjmujemy z piekarnika. Omlet przekładamy na talerz. Podajemy z dodatkiem pieczywa.

Wskazówka: Omlet można wzbogacić o dodatek sera, np. fety, gorgonzoli. Omlet posypujemy serem przed włożeniem do piekarnika.

Najnowsze przepisy