Lekkie sajgonki z plastrami wegetariańskimi i warzywami

 W kategorii na doskonałą kolację, na szybką przekąskę, z plasterkami wegetariańskimi

Sajgonki mogą być lekkie, niskokaloryczne i w dalszym ciągu smaczne. W środku skrywają plastry z brokułami i mnóstwo chrupiących warzyw. W towarzystwie azjatyckiego sosu na bazie masła orzechowego smakują świetnie. Warto zaserwować je w trakcie spotkania z przyjaciółmi.

 

Składniki:

– 8 arkuszy papieru ryżowego

– 1 opakowanie Plastrów wegetariańskich z brokułami VeggieDay

– 1 marchewka

– 1 szklanka poszatkowanej czerwonej kapusty

– 3 ogórki gruntowe

– 1 miniaturowa sałata rzymska

– prażony sezam do posypania

– nać kolendry

Sos orzechowy: 1 łyżka masła orzechowego, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżki soku z limonki, 1 łyżeczka sosu chili, kilka łyżeczek wody

 

Sposób przygotowania:

Marchewkę obieramy, kroimy w kawałki wielkości zapałki. Ogórki kroimy w taki sam sposób jak marchew. Plastry wegetariańskie kroimy w podłużne paski.

Arkusz papieru ryżowego moczymy przez kilkanaście sekund w ciepłej wodzie. Przekładamy go na deskę kuchenną, na środku układamy 2 listki sałaty, 1/8 plastrów wegetariańskich, kapusty, marchewki i ogórków. Dodajemy kilka listków kolendry, posypujemy sezamem. Składamy i zwijamy jak krokiety. W ten sam sposób przygotowujemy pozostałe sajgonki.

Składniki sosu mieszamy, dolewając stopniowo zimną wodę do uzyskania preferowanej gęstości. Sajgonki podajemy z dodatkiem sosu orzechowego.

Wskazówka: Do sajgonek można użyć innych ulubionych warzyw. Dobrze sprawdzi się kalarepa, papryka, rzodkiewki.

Najnowsze przepisy