Lekka sałatka z komosą ryżową i awokado

 W kategorii na doskonałą kolację, na szybką przekąskę, z plasterkami wegetariańskimi

Komosa ryżowa doskonale sprawdza się jako baza do sałatek. Jest bogata w białko, zdrowe tłuszcze, zawiera wiele witamin i składników mineralnych. W połączeniu z pieczoną marchewką, awokado i słonym serem feta smakuje wyjątkowo dobrze. Taka sałatka doskonale sprawdzi się jako lekka kolacja.

Składniki:

200 g marchewki + łyżka oleju

– 100 g komosy ryżowej (waga przed ugotowaniem)

– 1 opakowanie Plastrów wegetariańskich z brokułami VeggieDay

– 100 g sera feta

– 80 g ciecierzycy ugotowanej lub konserwowej (waga po odcieku)

– 1 dojrzałe awokado + sok z cytryny do skropienia

Dressing: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, 2 łyżeczki gładkiej musztardy, 1 łyżeczka płynnego miodu, listki z 2 gałązek świeżego tymianku, sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Marchewkę obieramy, kroimy w słupki, mieszamy z olejem, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni (grzałka góra-dół). Warzywo pieczemy przez około 30 minut lub dłużej do miękkości.

Komosę ryżową gotujemy według opisu na opakowaniu, spulchniamy widelcem, studzimy. Plastry wegetariańskie i ser feta kroimy w kostkę, awokado obieramy, kroimy w plasterki i skrapiamy sokiem z cytryny. Składniki dressingu mieszamy.

W misce umieszczamy marchewkę, komosę, plastry wegetariańskie, fetę i ciecierzycę. Polewamy dressingiem, mieszamy.

Sałatkę przekładamy na talerze, układamy na niej plastry awokado. Podajemy od razu po przygotowaniu.

Wskazówki: Ser feta można zastąpić serem z niebieską pleśnią np. gorgonzolą.

Najnowsze przepisy