Bigos wegetariański z parówkami i tofu

 W kategorii na pyszny obiad, z parówkami wegetariańskimi

Bigos z wędzonym tofu i parówkami jest lekki i pyszny. Swój aromat zawdzięcza dodatkowi leśnych grzybów i ziół. Obowiązkowo podawajcie go z ulubionym pieczywem.

Składniki:

– Garść suszonych leśnych grzybów

– 4 suszone śliwki

– 800 g kiszonej kapusty

– 1 duża cebula

– 2 ząbki czosnku

– 3 łyżki koncentratu pomidorowego

– 100 ml czerwonego półwytrawnego wina

– 1 opakowanie Parówek wegetariańskich VeggieDay

– 1 kostka wędzonego tofu

– 2 liście laurowe

– 2-3 kulki ziela angielskiego

– 2 łyżeczki suszonego majeranku

– Miód lub syrop klonowy do smaku

– Pieprz do smaku

– Olej do smażenia

– Natka pietruszki do posypania

Sposób przygotowania:

Grzyby płuczemy, wrzucamy do garnka, zalewamy zimną wodą. Gotujemy do miękkości, a następnie odcedzamy. Wodę z ugotowanych grzybów zostawiamy. Grzyby i śliwki kroimy w mniejsze kawałki.

Kapustę odciskamy, kroimy w mniejsze kawałki. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek drobno siekamy. W garnku z grubym dnem rozgrzewamy olej, smażymy cebulę i czosnek przez około 5 minut, dodajemy koncentrat pomidorowy i przesmażamy przez 10-15 sekund. Do garnka dodajemy kapustę, wlewamy czerwone wino, wywar z grzybów, dodajemy liść laurowy i ziele angielskie. Gotujemy pod przykryciem na małym ogniu przez około 1 godzinę do miękkości kapusty.

Parówki kroimy w plastry, tofu w kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy parówki i tofu, smażymy do zrumienienia.

Do bigosu dodajemy grzyby, śliwki, parówki, tofu i roztarty w palcach majeranek. Doprawiamy do smaku miodem i pieprzem. Gotujemy bez przykrycia przez około 10 minut.

Bigos podajemy posypany natką pietruszki z dodatkiem ulubionego pieczywa.

Wskazówka: Tofu można zastąpić wędzonym tempehem.

Najnowsze przepisy